Nélkülözhetetlen női témák

Nélkülözhetetlen női témák

Pasi, gyerek és a fogyókúra…ezek mind Nélkülözhetetlen Női Témák…

2016. november 09. - Rossi Judit

 

Foglalkoztunk már gyerek legyen/ne legyen témával…a házassággal, a szerelemmel, a nem szerelemmel…sőt, még az egészséggel is…és akkor most jöhet a diéta, az egészséges életmód…

Érdekes dolgokat produkál az élet. Soha sem voltam az a főzögetős, pláne nem sütögetős fajta. Inkább mentünk étterembe menüzni, vagy megsütettem valakivel az egészséges sütijeimet. Magam sem gondoltam, hogy egyszer a SZERELMEM-nek ilyen lelkesedéssel fogok sütni, főzni. 

Nyáron kezdődött az új életmódunk. A facen megláttam egy “mindenmentes zsemle” receptet, gondoltam kipróbálom. Hát, az első kísérlet igen furcsán sikerült. Nem akart egyáltalán összeállni a tészta, mire a 3. tepsinél rájöttem, hogy úúúúúú, de “hülye vagy” Judit! :) Ha beletennéd a megfelelő mennyiségű lisztet, akkor még jó is lenne…megzavart, hogy nem dekában, hanem ml-ben volt megadva a mennyiség.

…és akkor ott elkapott a gépszíj…sütöttem, csak sütöttem és csak sütöttem. 

 …és ha már a “mindenmentes” zsömléről beszéltünk, kezdjük azzal, amivel elindult a "Rossi Pékség"...

14509217_10207532972308637_336129841_n.jpgRecept:

Hozzávalók:

300 ml víz

2 ek olívaolaj

1 ek almaecet vagy frissen facsart citromlé

1 tk só

2 púpos ek útifű maghéj

0,5 tk szódabikarbóna

2 ek lenmagpehely

100 ml kölesliszt

100 ml hajdinaliszt

100 ml rizsliszt

Elkészítés: 

Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra.

Egy nagyobb tálban keverjük el az útifű maghéjat és a vizet. Várjunk 5 percet, hogy legyen ideje a maghéjnak minél több vizet felvenni. Amíg várakozunk, kimérhetjük a liszteket.

Az idő elteltével adjuk hozzá az olajat, a sót és az almaecetet a vízhez.

Miután jól elkevertük, jöhetnek bele a száraz hozzávalók: a lisztek, a pehely és a szódabikarbóna. Addig gyúrjuk a tésztát amíg egynemű nem lesz. Ekkor már elválik a tál falától és könnyű lesz kezelni is.

Olajos kézzel formáljunk kis gombócokat, helyezzük őket egy sütőpapírral kibélelt tepsibe.

Alul-felül sütés mellett 45 perc alatt készen is lesznek a zsemlék.

Próbáltam már csicseriborsó-, kókusz-, cirok- és tökmagliszttel, a lenmagpelyhet már teljesen elhagytam. A szüleimnek teljeskiörlésű tönkölylisztből és rizslisztből gyártom.

A Kedvesem nagyon nagy lelkesedéssel ette/eszi. Először csak ezeket a zsömléket sütöttem, most már kenyeret, édes és sós sütiket, és még nagyon sok mindent, ami szeretnék megosztani majd veletek.

szerelem3.jpg

Az  biztos, hogy ha tele van a szíved szeretettel/szerelemmel, sokkal jobban megy még a sütés is, mert van kinek kedveskedned...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noikozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr2211944911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása